PRISAR / VILKÅR / PERSONVERNERKLÆRING

Prisane kan variera etter oppdraget sin karakter og kompleksitet. Prisen vert avtalt direkte mellom klient og advokat og vilkåra for avtalen vil gå fram av oppdragsavtale. Fakturering skjer på bakgrunn av medgått tid, med mindre det er avtalt fast pris mellom klient og advokat.

Normal timepris:

Timepris for private er kr. 1.700,- + 25% mva - kr 2.125,- ink.mva.
Timepris for næringsdrivande, offentlege institusjonar, organisasjonar og saker som er dekka av forsikring er kr. 1.700,- + 25% mva.

Prisane gjeld frå 2024 og er rettleiande. Det kan inngåast fast pris på enkelte oppdrag.

 

Eksempel på fast pris:

 

Oppgjersoppdrag fast eigedom kr. 16.000,- + 25% mva med tillegg av utlegg på sak som grunnbokutskrift, legalpant og økonomiske høve, eigedomsmeklarforsikring, sikringsobligasjon, el. kommunikasjon, administrativt, oppgjersgebyr  m.m.


Fritt rettsråd / fri sakførsel

Fri rettshjelp

Fri rettshjelp er advokatbistand som heilt eller delvis vert dekka av staten. Fri rettshjelp omfattar både fritt rettsråd og fri sakførsel. Fritt rettsråd er rettleiing og hjelp i juridiske spørsmål utanfor rettargang. Fri sakførsel er rettshjelp i saker som går for domstolane.
I nokre typer saker kan du få økonomisk støtte til juridisk rådgjeving eller støtte til å føra ei rettssak for domstolane. Hvis du treng fri rettshjelp, kan du kontakta Statsforvaltaren eller ein advokat.


I kva typer saker kan du få fri rettshjelp?


Eksempler på saker der du kan få fri rettshjelp, er familiesaker, nokre typar klagesaker til Nav, erstatning for personskade, oppseiing/utkasting av bustad eller oppseiing i arbeidsforhold. Du kan også få fri rettshjelp hvis du søkjer om voldsoffererstatning. Også i andre saker kan det unntaksvis gjevast fri rettshjelp. Dersom du har forsikring som dekker utgifter til juridisk bistand, vil du som regel ikkje få fri rettshjelp.

 

Inntekts- og formuesgrense


For å få fri rettshjelp må du ha ei inntekt som ligg under inntektsgrensene i rettshjelplova. Statsforvaltaren og domstolane kan i enkelte tilfeller gjera unntak frå reglane om inntekts- og formuesgrenser.

Uavhengig av inntekt og formue kan du få fri rettshjelp

  • i barnevernssaker for Fylkesnemnda for sosiale saker
  • i saker for Kontrollkommisjonen for psykisk helsevern og rettssaker om utskriving frå tvungent psykisk helsevern
  • i saker om militærnekting
  • i saker om kvinnemishandling
  • i saker om tvangsekteskap
  • i saker der eit voldsoffer krev erstatning frå gjerningsmannen
  • i saker om erstatning for uberettiga straffeforfylging
  • for å vurdere anmeldelse i forbindelse med voldtekt
  • for å vurdere anmeldelse i sak om menneskehandel


Eigenandel

  • i barnevernssaker for Fylkesnemnda for sosiale saker
  • i saker for Kontrollkommisjonen for psykisk helsevern og rettssaker om utskriving frå tvungent psykisk helsevern
  • i saker om militærnekting
  • i saker om kvinnemishandling
  • i saker om tvangsekteskap
  • i saker der eit voldsoffer krev erstatning frå gjerningsmannen
  • i saker om erstatning for uberettiga straffeforfylging
  • for å vurdere anmeldelse i forbindelse med voldtekt
  • for å vurdere anmeldelse i sak om menneskehandel


Hvis du mottek fri rettshjelp, skal du som hovedregel betale ein eigenandel av bistanden. Det er ingen eigenandel i saker der fri rettshjelp blir gjeve uavhengig av inntekt og formue. Hvis du har ei årleg bruttoinntekt under 100 000,- kroner, skal du heller ikkje betala eigenandel.
I saker med fritt rettsråd er eigenandelen éin gong den offentlege salærsatsen (som per januar 2024 er kr 1.215,-  kroner). I saker med fri sakførsel utgjer eigenandelen 25 prosent av utgiftene (maks fem gonger salærsatsen). Det er advokaten som krev inn eigenandelen.

 

Fri rettshjelp i utlandet


Alle søknader om fri rettshjelp i utlandet vert behandla av Statsforvaltaren i Oslo og Akershus.

 

Vilkår for oppdragsavtale

DEL II: ALMINNELIGE BETINGELSER

1. INNLEDNING

1. Disse alminnelige betingelser gjelder for alle oppdrag som firmaets advokater eller ansatte påtar seg eller utfører i henhold til DEL I (oppdragsbekreftelsens spesifikke del).

2. Disse alminnelige betingelser overgis klienten ved etablering av oppdraget og anses vedtatt av klienten med mindre klienten innen rimelig tid tilkjennegir ovenfor ansvarlig advokat at vilkårene ikke aksepteres.

3. Med mindre annet er avtalt, vil betingelsene gjelde også ved gjentatte oppdrag for samme klient.

4. Advokatfirmaets mål og forpliktelse er å fremme klientens interesser på best mulig måte, innenfor de rammer som følger av denne oppdragsavtale, domstolloven, advokatforskriften, regler for god advokatskikk, advokatfirmaets interne saksbehandlingsrutiner, samt andre relevante regelverk.

5. Alle advokater og advokatfullmektiger tilknyttet firmaet har bevilling eller autorisasjon til å drive advokatvirksomhet i Norge utstedt av Tilsynsrådet for advokatvirksomhet. Samtlige advokater og advokatfullmektiger er medlemmer i Advokatforeningen og er dermed underlagt Advokatforeningens særskilte vedtak og ordninger for obligatorisk etterutdanning og behandling av disiplinærklager.

2. ETABLERING OG GJENNOMFØRING AV OPPDRAGET


1. Oppdragets beskrivelse fremgår av DEL I, supplert av de avtaler som følger av annen muntlig eller skriftlig korrespondanse. Ved betydelig endring av oppdraget skal klienten motta oppdatert DEL I av oppdragsbekreftelsen.

2. Alle oppdrag knyttes til en ansvarlig advokat i advokatfirmaet, som vil kunne få bistand fra firmaets øvrige ansatte til gjennomføringen av deler av oppdraget.

3. I henhold til hvitvaskingsloven skal det som hovedregel foretas kundekontroll med identifikasjonskontroll. Klienten plikter å medvirke til slik identifikasjonskontroll. Det gjøres oppmerksom på at advokatfirmaet, ved mistanke om at transaksjoner har tilknytning til utbytte av straffbar handling mv., er pålagt å underrette ØKOKRIM om dette, likevel uten å underrette klienten eller tredjepersoner.

4. Før et oppdrag etableres, vil det bli søkt avklart om det foreligger interessekonflikt eller andre forhold som tilsier at advokatfirmaet ikke kan eller bør påta seg oppdraget. Klienten plikter å bidra til slik avklaring. Den samme vurderingen gjøres i etablerte oppdrag ved nye parters inntreden i saken. Dersom hensynet til klienten tilsier det og det finnes ubetenkelig, kan oppdraget påbegynnes før avklaringen er fullført. Advokatfirmaet kan i slike tilfeller måtte frasi seg oppdraget senere på grunn av dette.

5. For best mulig å kunne fremme klientens interesser, er advokatfirmaet avhengig av at klienten fullstendig og snarest gir informasjon om sakens faktiske forhold og hvilket resultat klienten ønsker å oppnå i saken.

Alle henvendelser til og fra motparten skal avklares med eller gå gjennom advokatfirmaet. Advokatfirma og klient skal holde hverandre gjensidig orientert om den kommunikasjon som finner sted med involverte parter.

3. SALÆRBEREGNING OG FAKTURERING

Med mindre annet er avtalt, er utgangspunktet for faktureringen av oppdraget den tid som er medgått til effektivt og fagmessig arbeid med oppdraget. Våre veiledende timesatser fremgår av oppdragsbekreftelsens DEL I og er for øvrig tilgjengelige på våre hjemmesider eller kan oppgis på forespørsel.
Minste timeenhet er 0,25 time (15 minutter). Telefonsamtaler og lignende som ikke består av helt korte beskjeder, avregnes med minimum 0,25 time.
Ved endelig salærfastsettelse vil vi i tillegg utøve et skjønn hvor vi tar hensyn til arbeidets art og kompleksitet, sakens utfall, samt hvor effektivt oppdraget er utført hensett til advokatens erfaringsbakgrunn og spesialkompetanse. Salæret skal stå i rimelig forhold til oppdraget og arbeidet som er utført av advokaten og de øvrige av firmaets medarbeidere.
Klienten er ansvarlig for rettsgebyr, omkostninger til sakkyndige vitner og andre omkostninger som påløper ved en rettslig prosess. Klienten er også ansvarlig for motpartens saksomkostninger hvis de blir ilagt. Saksomkostninger vil ofte, men ikke alltid, kunne belastes den part som ikke får medhold.
Advokatfirmaets salærkrav mot klienten begrenses ikke av at klienten blir tilkjent mindre i erstatning for saksomkostninger enn salærkravets pålydende.
Lovmessige begrensninger i klientens adgang til å kreve erstattet kostnader til rettshjelp fra motparten begrenser ikke advokatfirmaets salærkrav mot klienten. Slike begrensninger er fastsatt blant annet ved saker for forliksrådet og i småkravsprosess.[1]
Med faktura skal følge spesifisert oversikt over utført arbeid, utlegg mv.
Alle omkostninger og utlegg som advokatfirmaet forskutterer, vil bli fakturert sammen med krav på salær. Viderefakturering av utlegg vil kunne medføre merverdiavgift på utlegget.
Ved forsinket betaling påløper forsinkelsesrente i henhold til forsinkelsesrentelovens bestemmelser.


4. EKSTERN DEKNING AV SALÆRKOSTNADER

I henhold til lov om fri rettshjelp kan det for visse saker gis rett til advokatbistand som dekkes av det offentlige (fri rettshjelp). Noen sakstyper kvalifiserer alltid for fri rettshjelp, mens andre sakstyper forutsetter at klienten ikke har inntekt eller formue over hhv. kr 246.000 (enslige), kr 369 000 (ektepar, reg. partnere, m.m.) og kr 100.000 (nettoformue). Fylkesmannen kan i visse tilfelle gjøre unntak fra grensene. Nærmere informasjon om fri rettshjelp kan fås hos Fylkesmannen eller ved vårt kontor. Klienten oppfordres til å ta spørsmålet om fri rettshjelpsdekning opp med ansvarlig advokat for en konkret vurdering.[2]
Klientens eventuelle rettshjelpsforsikring, innboforsikring, reiseforsikring eller andre forsikringsordninger kan dekke kostnader til advokatbistand i visse sakstyper, avhengig av vilkårene i forsikringsavtalen. Klienten plikter å gi advokatfirmaet de nødvendige opplysninger for en vurdering av forsikringsavtalens dekningsomfang. Klienten er selv ansvarlig for eventuell egenandel eller mellomlegg mellom advokatfirmaets salærkrav og det beløp forsikringsselskapet dekker.

5. ADVOKATFIRMAETS ANSVAR[3]

Advokatfirmaet er ansvarlig i henhold til alminnelige regler om advokaters profesjonsansvar og er dekket av den lovpålagte sikkerhetsstillelse for utøvelse av advokatvirksomhet, som gjelder uten geografisk begrensning[4]. Advokatfirmaets sikkerhetsstiller er via advokatforeningen.
2. 2. Med mindre annet er avtalt, omfatter ikke oppdraget rådgivning i forhold til sakens skatte- og avgiftsrettslige sider.

Advokatfirmaet er ikke ansvarlig for indirekte tap, herunder tapt fortjeneste.
Advokatfirmaet er ikke ansvarlig for feil begått av rådgivere som advokatfirmaet har henvist til eller for underleverandører som advokatfirmaet etter avtale med klienten har overlatt deler av oppdragsutførelsen til.
Advokatfirmaet er ikke ansvarlig for tap som følge av at sakens resultat ikke samsvarer med den vurdering advokatfirmaet på forhånd har gitt av sakens mulige utfall.
Advokatfirmaet er ikke ansvarlig for tap av forvaltede klientmidler som følge av konkurs eller andre forhold på bankens side. Advokatfirmaet gjør oppmerksom på at bankenes sikringsfond ikke garanterer for mer enn 2 millioner kroner i innskudd pr innskyter (advokatfirma) pr. bank. Kun ved særskilt avtale om det vil advokatfirmaet treffe tiltak som kan øke graden av garantidekning for klientens midler.


6. BEHANDLING AV INFORMASJON


Advokater i advokatfirmaet har forbud mot rettstridig å røpe betrodde hemmeligheter.[5] I tillegg plikter advokatene også å behandle opplysninger utover dette fortrolig.[6] I visse lovbestemte tilfeller gjelder unntak fra taushets- og fortrolighetsplikten.[7]
Med mindre noe annet er avtalt, har advokatfirmaets advokater adgang til å dele opplysningene med andre medarbeidere i firmaet så langt det er nødvendig. Advokatfirmaets øvrige medarbeidere er underlagt den samme taushets- og fortrolighetsplikt som advokatene.[8]
I den grad det er nødvendig for oppfyllelse av oppdraget vil advokatfirmaet behandle personopplysninger, herunder også særlige kategorier personopplysninger om det er nødvendig, i samsvar med personopplysningsloven og annet regelverk. Andre parter, som motparter, domstol og offentlige organer, vil kun få tilgang til personopplysningene i den grad dette er nødvendig for oppdraget. Klienten har rett til innsyn i og informasjon om de behandlede opplysninger, samt adgang til å kreve retting av mangelfulle opplysninger. Behandlingsansvarlig etter personopplysningsloven er advokatfirmaet ved daglige leder og ved spørsmål om vår behandling av personopplysninger kan saksansvarlig advokat kontaktes. Se også om behandling av personopplysninger i advokatfirmaets personvernerklæring: [ta inn link til personvernerklæringen på advokatfirmaets nettsider].
Advokatfirmaet gjør oppmerksom på at elektronisk datakommunikasjon (e-post, fax, mv) generelt lider av svakheter som innebærer at uvedkommende under gitte forutsetninger kan få innsyn i kommunikasjonen. I den grad konfidensialitet er nødvendig, vil det kunne treffes sikringstiltak (herunder kryptering og sladding) for å hindre uautorisert innsyn i slik kommunikasjon.[9] Som et moment i vurderingen om konfidensialitet er nødvendig, vil vektlegges klientens sending av usikret elektronisk informasjon til advokatfirmaet.
Ved avslutning av oppdraget gis eventuelle originale dokumenter i saken tilbake til klienten eller makuleres etter nærmere avtale. Advokatfirmaet er pålagt å lagre visse dokumenter og opplysninger etter oppdragets avslutning.[10] Advokatfirmaet kan oppbevare kopi også av øvrige saksdokumenter etter oppdragets avslutning, innenfor de rammer som følger av lovverket. Kopier kan utleveres mot vederlag.

7. KLAGE

Dersom klienten er misfornøyd med utførelsen av oppdraget eller salærberegningen, oppfordres klienten til straks å ta dette opp med ansvarlig advokat eller daglig leder. Advokatfirmaet vil umiddelbart vurdere de påklagede forhold.
Advokatforeningens disiplinærutvalg behandler klager over at advokaten skal ha opptrådt i strid med regler for god advokatskikk eller skal ha krevd for høyt salær. Klagen må som hovedregel fremsettes innen seks måneder etter at klageren ble kjent med eller burde ha blitt kjent med det forhold klagen bygger på. Disiplinærutvalgene har kompetanse til å gi kritikk, irettesettelse og advarsel til advokaten, og til å redusere salærkravet mot klienten. Disiplinærutvalgenes beslutning kan påklages til Disiplinærnemnden. Mer informasjon kan gis ved henvendelse til Advokatforeningens sekretariat eller på internett: www.advokatenhjelperdeg.no.
Tvister knyttet til oppdragsavtalen avgjøres etter norsk rett og kan kun bringes inn for norske domstoler.

8. REVISJON AV OPPDRAGSVILKÅR

De alminnelige betingelser for oppdraget revideres normalt en gang i året og ellers når det oppstår behov for det. Endringer til ugunst for klienten, som ikke er nødvendige på grunn av bindende regelverk, kan først gjøres gjeldende etter én måneds varsel.

[1] Jf. tvisteloven § 6-13 (1) bokstav d og § 10-5 (2).

[2] I henhold til regler for god advokatskikk pkt. 3.4 er det advokatens forpliktelse å opplyse sin klient om eksisterende muligheter for offentlig rettshjelp eller rettshjelpsforsikring.

[3] Gyldigheten av ansvarsbegrensninger i klientforhold er uavklart. Rimelighetssensur etter avtalelovens § 36 vil kunne skje etter en konkret vurdering på tidspunktet for avtalens oppfyllelse. Antakeligvis vil det i en del tilfeller være kurant å begrense advokatfirmaets ansvar i oppdragsavtalen. En mulighet er å begrense advokatfirmaets ansvar ved å presisere hvilke saklige spørsmål som faller utenom oppdragsavtalen. Å snevre inn oppdraget til ikke å gjelde skatte- og avgiftsrelaterte spørsmål kan være eksempel på slik saklig ansvarsbegrensning. Ansvarets omfang kan begrenses til kun direkte tapsposter, sml. kjøpsloven § 67. Det er også mulig å begrense ansvaret beløpsmessig ved å knytte det opp mot det beløp som advokatfirmaets ansvarsforsikring til enhver tid dekker. En annen mulighet er å begrense ansvaret til en faktor av det honorar som faktureres for oppdraget. En fjerde mulighet kan være å sette et maksimalt kronebeløp som advokatfirmaet vil kunne være ansvarlig for. For å gjøre vilkårene mer balanserte kan det vurderes å ta inn etforbehold mot ansvarsbegrensningene, slik at begrensningene ikke gjelder ved grov uaktsomhet eller forsett fra advokatfirmaets side. Ansvaret for tap som skyldes underleverandørers feil eller bankkonkurs kan også fraskrives. Det kan også være kurant å presisere at advokatfirmaet ikke har gitt en forpliktende vurdering av sakens resultat.

[4] Ev. geografiske begrensninger kan imidlertid gjelde for profesjonsansvarforsikringen.

[5] Jf. straffeloven § 211.

[6] Jf. regler for god advokatskikk pkt 2.3.2.

[7] Unntak følger blant annet av hvitvaskingsloven § 18.

[8] Jf. regler for god advokatskikk pkt 2.3.3.

[9] Jf. personopplysningsloven § 13 og personopplysningsforskriften § 2-11.

[10] Slik oppbevaringsplikt følger blant annet av bokføringsloven § 13 og hvitvaskingsloven § 22.


PERSONVERNERKLÆRING FOR ADVOKAT MARIANNE JORDALEN

Sist endra 03.07.2018


Denne personvernerklæringa gjeld for Advokat Marianne Jordalen. Me er behandlingsansvarlege for behandlinga av personopplysningar som er beskrive i denne personverneklæringa. Du finn kontaktinformasjonen under i denne erklæringa.


1. Kven me behandlar opplysningar om

Denne personvernerklæringa rettar seg mot vårt behandling av personopplysningar om fylgjande personar:

· Privatkundar

· Kontaktpersonar hjå verksomheitsklientar

· Kontaktpersonar hjå våre leverandørar og samarbeidspartnerar

· Personar som er involvert i saker me bistår i

· Andre personar som er omtalt i saksdokumenter som me får tilgang til

· Besøk på våre nettsider


2. Føremål, typar personopplysningar og rettsleg grunnlag

Nedanfor har me gjeve ei oversikt over kva for føremål me handsamar personopplysningar for, kva typar personopplysningar me handsamar og det rettslege grunnlaget for handsaminga.

Etablering av klientforhold: Når me vert kontakta av ein klient med førespurnad om me kan ta eit oppdrag, føretek me ein uavhengigheitssjekk internt (konfliktavklaring) før me eventuelt seier ja til oppdraget. Uavhengigheitssjekken tener eit legtimt føremål og har grunnlag i GDPR artikkel 6 nr. 1 bokstav f. (interesseavveging) Konfliktsjekk av privatkundar omfattar som regel fullt namn, kva saka gjeld, og hvis relevant, kredittverdigheit. Generelt sett vil ikkje konfliktsjekk på vegne av verksomheitskundar innebera handsaming av personopplysningar.

I tilknyting til etablering av eit klientforhold vil me føreta kundekontraoll i samvsar med reglane i hvitvaskingsloven. Det vil bli førspurd framlegging av gyldig id for kontroll og dokumentasjon vert ført på sak. Kundekontrollen er naudsyntetter for å oppfylle våre rettslege plikter etter hvitvaskingsloven, jf GPDR artikkel 6 nr. 1 bokstav c.

Dersom det skal nyttast personopplysningar til markedsføringsføremål, skal det skje iht. markedsføringsloven § 15 (3). I andre samanhengar byggjer marknadsføring på samtykke frå vedkomande, jf markedsføringsloven § 15 (1) og GDPR artikkel 6 nr. 1 a.


3. Kven deler me opplysningane med

Våre leverandører av IT-tenester vil kunne ha tilgang til personopplysninger dersom personopplysninger er lagra hjå leverandøren eller på annan måte er tilgjengeleg for leverandøren iht. kontrakten med oss. Leverandøren opptrer iht. databehandleroppgave og under vår instruks. Leverandøren kan berre nytte personopplysningane til de iføremål me har bestemt og som er beskrive i denne personvernerklæringa.

Advokatar er underlagt ein straffesanksjonert tausheitsplikt som fylgjer av straffelova § 11. Alle opplysningar som vert betrudd oss i samband med eit oppdrag vert handtert konfidensielt.

Me utlever ikkje personopplysningar i andre tilfeller eller på andre måtar enn dei som er beskrive i denne personvernerklæringa med mindre klienten eksplisitt oppmodar til eller samtykkar til dette eller utleveringa er lovpålagt.


4. Lagring av personopplysningar

Regelverket fordrer i utgangspunktet en gjennomgang av dokumentene når oppdraget er avsluttet, hvor ulike opplysninger slettes, returneres eller lagres avhengig av opplysningens karakter.

Me lagarar saksdokumenta i 10 år.

Rekneskapslovgjevinga pålegg oss elles å lagre bestemte rekneskapsdokument i eit nærare gitt tidsrom. Når eit bestemt føremål tilseier lagring i eit gitt tidsrom, sørgar me for at personopplysningane utelukkande blir nytta til det aktuelle føremålet i dette tidsrommet.


5. Dine rettigheiter

Du har rettigheiter i personopplysningar som omhandlar deg. Kva rettigheiter du har, avheng av omstendigheitene.

Du har rett til å be om innsyn i kva personopplysningar me har registrert på deg, såss om å sle langt tausheitsplikta ikkje er til hinder for dette. For å sikra at personopplysningane vert utlevert til rett person, kan me stilla krav om at begjæring om innsyn skjer skriftleg eller at identitet vert verifisert på anna måte.

Du kan be oss om å sletta feilaktige opplysningar me har om deg eller be oss om å sletta personopplysningar. Me vil så langt som mogleg koma i møte ein førespurnad om å sletta personopplysningar, men me kan ikkje gjera det dersom tungtvegande grunnar for ikkje å sletta, f.eks at me må lagra opplysningane av dokumentasjonsomsyn.

I nokre tilfeller vil du kunna ha adgang til å få utlevert personopplysningar du har gjeve til oss for å få desse overført i eit maskinlesbart format til eit anna advokatfirma. Dersom det er teknisk mogleg vil det i det enkelte tilfelle vera adgang til å få desse overført direkte til det andre firmaet.

Dersom du er usamd i måten me handsamar dine personopplysningar på, kan du senda inn klage til Datatilsynet.


6. Sikkerheit

Me har etablert prosedyrar for å handtera personopplysningar på ein sikker måte. Tiltaka er av både teknisk, og organisatorisk art. Me føretek jamnleg vurderingar av sikkerheita i alle sentrale system som vert nytta for handtering av personopplysningar, og det er inngått avtalar som pålegg leverandørar av slike system å sørga for tilfredsstillande informasjonssikkerheit.

Tilgang til personopplysningar (og klient/saksinformasjon) er avgrensa til personell som har behov for tilgang for å utføra sine oppgåver.

Interne IT-retningslinjer er vedteke.


7. Endringar i personvernerklæringa

Me vil kunne gjera mindre endringar i denne personvernerklæringa. Du vil alltid finna vår siste versjon på heimesida www.advokatjordalen.no. Ved vesentlege endringar vil me varsle om dette.


8. Kontakt oss

Dersom du har spørsmål eller kommentarar til vår personvernerklæring eller du vil utøva dine rettar, kan du ta kontakt med oss:

Advokat Marianne Jordalen

Postboks 307, 5702 Voss

E-post: post@advokatjordalen.no tlf. 480 91 966